به انتخاب نیویورک تایمز منتشر شد

برترین‌های ادبیات داستانی جهان در سالی که گذشت

منتقدان ادبی روزنامه نیویورک، در پایان سال میلادی جاری، فهرست ۵ کتاب را به عنوان برترین‌های ادبیات داستانی جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی کردند.

منتقدان ادبی روزنامه نیویورک تایمز در پایان سال میلادی جاری با همفکری منتقدان ادبی روزنامه «وال استریت ژورنال»، مجله نیویورک و چند مجله دیگر، 5 کتاب را به عنوان برترین‌های ادبیات داستانی جهان در سال 2014 معرفی کردند که در زیر می‌خوانیم:

در این فهرست کتاب «همه نوری که ما نمی‌توانیم ببینیم» اثر «آنتونی دوئر» قرار دارد.

کتابی درباره آشنایی دو نفر در طول یک سفر جاده‌ای در دوران جنگ جهانی دوم که مقدمه حوادث زیادی می‌شود و در این میان پیوستن یک دختر نابینای فرانسوی مخالف نازی‌ها به گروه مقاومت.

کتاب «گروه گمانه‌زنی»، دومین رمان «جنی اُفیل» در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است.

«گروه گمانه‌زنی» داستانی نه چندان طولانی درباره یک ازدواج سخت و پر از مشقت است. نویسنده در این کتاب از عناصر مختلفی چون موسیقی و ادبیات گرفته تا علم و فلسفه بهره جسته است.

جایگاه سوم برترین‌های ادبیات داستانی به رمان «خوشی» نوشته «لیلی کینگ» اختصاص یافته است.رمانی درباره داستان زندگی خصوصی «مارگارت مید»، انسان‌شناس و ازدواجش با همسر سومش است.

رمان «زندگی خانوادگی» نوشته «آخیل شارما» چهارمین رمان برتر سال 2014 میلادی شناخته شده است.

این رمان براساس تجربیات شخصی نویسنده نوشته شده و داستان مهاجرت پر از حادثه و همراه با عشق و همچنین درد و رنج خانواده‌ای هندی را بیان می‌کند.

بنا بر این گزارش، نیویورک تایمز، فهرست برترین‌های ادبیات داستانی را با رمان «حمل و نقل» نوشته «فیل کلای» با موضوع جنگ عراق به پایان رسانده است.

این کتاب روایتگر تجربه یک افسر سابق نیروی دریایی از این جنگ و حوادث ناشی از آن است.