مرکز توزیع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نون و القلم

۴۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

کتاب کوچه نقاش ها

این خاطرات در سخن دلیر رزمندگان ایران فراوان است؛ سخن‌هایی که باید نوشته و منتشر شوند.

البته این کار سال‌هاست که شروع شده و کتاب‌های زیادی در این موضوع به چاپ رسیده است، اما «کوچه نقاش‌ها» گویا از جنس دیگریست.

خواندنی‌ترین کتابهای دفاع مقدس

نگاهی به یکی از خواندنی‌ترین کتابهای دفاع مقدس
پرده‌برداری از حماسه ناشناخته‌ای در عملیات والفجر2/ 15روز با بدن مجروح و بدون آب و غذا زنده ماند تا «حماسه تپه برهانی» فراموش نشود

گروه فرهنگی-رجانیوزاگر از کتابهای ادبیات دوره راهنمایی و دبیرستان حداقل چند تا اسم در ذهنمان مانده باشد، «تپه برهانی» یکی از آنهاست. نامی که عنوان یک درس کتاب ادبیات بود و حال و هوایی دفاع مقدسی داشت و اگر خیلی درسخوان بوده باشیم و اعلام و تاریخ ادبیاتها را هم خوب حفظ کرده باشیم، احتمالاً عبارت «سید حمیدرضا طالقانی» را هم در اشاره بالای آن درس در ذهن خواهیم داشت.

۲ نظر

ترجمه انگلیسی کتاب 'دا' توسط انتشارات مزدا در کالیفرنیای آمریکا

ترجمه انگلیسی کتاب 'دا' توسط انتشارات مزدا در کالیفرنیای آمریکا منتشر شد/ ترجمه این اثر به تازگی در سایت انتشارات مزدا با عنوان 'دا، جنگ یک زن' معرفی شده است.

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فهیمه محمدسمسار، مسئول دفتر ترجمه حوزه هنری، با بیان این که در سایت انتشارات مزدا پوستر کتاب "دا" قرار گرفته است، عنوان کرد: پال اسپراکمن مترجم آمریکایی این اثر نیز قرار بود در نمایشگاه کتاب امسال حضور داشته باشد اما سفر او به شهریور ماه موکول شده است.

در متن منتشر شده در سایت انتشارات مزدا آمریکا آمده است:
«کتاب "دا، جنگ یک زن" گفته های بسیاری دارد. این کتاب دارای سه قسمت است. در ابتدای کتاب از اوایل زندگی نویسنده صحبت می شود -دوران کودکی اش در عراق، مهاجرت خانواده اش به ایران و وقف کردن زندگی اش در خرمشهر؛ بخش دوم کتاب و بلندترین قسمت کتاب، تجربیات زهرا حسینی در طول سه هفته اول جنگ ایران و عراق است.

کتاب انقلاب های رنگی


پدید آورنده : شعیب بهمن
انتشارات : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

هنگامی که ایالات متحده از کاربرد ابزار های متعدد برای مهار و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی نا امید شد به الگوی سر نگونی وتغییر نظام از طریق یک انقلاب مخملی روی آورد کتاب حاضر به پردازش و بررسی این موضوع مهم پرداخته است.

کتاب از معراج برگشتگان

پدید آورنده : حمید داود آبادی
انتشارات : موسسه عماد

در این نوشته صفا و صداقت زیادی موج می‌زند. نویسنده غالبا نقش خود را کمرنگ کرده و یاد یاران شهیدش را برجسته ساخته است.

کتاب لشکر خوبان

پدید آورنده : معصومه سپهری
انتشارات : سوره مهر

لشکر خوبان، خاطرات مهدی قلی رضایی
عملیات‏ اطلاعاتی با طعم چایصلواتی/روایتی همراه باجزئیات باورنکردنی

جلال آل احمد

جلال آل احمد

جلال آل احمد در 2 آذر 1302 در محله سید نصرالدین تهران در یک خانواده ی مذهبی بدنیا آمد. جلال در کودکی تحت تربیت پدر قرار داشت و با اخلاق و مدیریت او بزرگ شد. روزها کار می کرد و شب ها به دروس استادان کلاسهای دارالفنون حاضر می شد. آل احمد بدین منوال موفق شد دوره متوسطه را در سال 1322  به پایان رساند.

کتاب زمانی برای بزرگ شدن

پدید آورنده : محسن مومنی
انتشارات : سوره مهر

زمانی برای بزرگ شدن نوشته محسن مومنی ، داستان نوجوانی به نام محمود است که پنهان از چشم پدر عازم جبهه می شود،درحالی که مسعود برادر او به منافقان پیوسته است...

کتاب جودی دنیا را نجات می دهد

نویسنده:مگان مک‌دونالد مترجم:محبوبه نجف‌خانی

جودی سر کلاس ناگهان میشنود که جنگلهای استوایی در خظر نابودی هستند. وقتی میفهمد که گونههای کمیاب طبیعت هم در خطرند ولی آدمها زباله سازند، بیشتر میترسد. و حالا جودی به فکر نجات دنیا افتاده است...

بزرگترین کتاب خانه شناور جهان

بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی شناور دنیا 8 سال است که اقیانوس‌ها را می‌پیماید تا کتاب‌هایی مفید با قیمت ارزان برای مردم سراسر دنیا ارائه کند.

کتاب گرگ ها از برف نمی ترسند

در دهکده ای کوهستانی که در عمق دره ها، زیر پوشش سنگین برف آرمیده است، زمین می لرزد و صخره ها فرو می غلتند. یوسف و فتاح به کمک مردم ...


۱ نظر

کتاب جام جهانی در جوادیه

گروهی از بچه های محل که فوتبال سرگرمی آنهاست، مسابقاتی با نام جام دوستی را بین محله های شهرشان برگزار کنند ...

کتاب کالک های خاکی



کتاب "کالک‌های خاکی" خاطرات سرلشکر جعفری از کودکی تا عملیات بیت المقدس به قلم گلعلی بابایی است و چاپ سوم آن همزمان با نمایشگاه دفاع مقدس در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.اهمیت این کتاب در مرور خاطرات فرمانده سپاه از دوران کودکی و ذکر چگونگی هدایت وی به سمت دانشجویان خط امام، همچنین حضور مستمر وی در جبهه و همراهی رزمندگان در فتح خرمشهر است.

کتاب هم وابستگی جدید

کتاب «هم‌وابستگی جدید» حاصل تأملات، سادگی و صراحت ملودی بیتی است. او در این کتاب ما را راهنمایی می‌کند تا یاد بگیریم همان کسی باشیم که هستیم، یعنی خود اصیل‌مان. همچنین ابزار لازم را در اختیار ما می‌گذارد تا با کنار گذاشتن عادت‌های ناسالم، زندگی خود را دوباره بسازیم.

کتاب وقایع نگاری یک زندیق

مردمان از دیرباز هجرت می‌کردند از دیار خود به هزاران امید. امید زندگی، امید زنده ماندن... و گاهی به جبر. مردمان از دیرباز آرزوی رسیدن به دوردست‌ها را داشتند، آن سوی کوه‌ها، رسیدن به فردا، آینده، جایی که خانه پریان بوده ‌است. وقایع‌نگاری یک زندیق، روایت سوداطلبی کسانی‌ست که به جبر زمانه رانده شدند از یار و دیار خویش. 

کتاب سه کاهن

این داستان با ورود کاهنان یهودی اوج می‌گیرد که قصد دارند محمد(ص) را به همراه خود ببرند. حلیمه، دایه پیغمبر، پس از اینکه از یاری همسرش، حارث ناامید می‌شود، به تنهایی کمر به نجات فرزند عبدالله می‌بندد و تعقیب و گریز آغاز می‌شود. در خلال شرح کشمکش حلیمه، حارث و غلامی که از سوی کاهنان مأمور بازگرداندن آنهاست، شخصیت‌ها با درون‌گویی، داستان خود و منویات خویشتن را بیان می‌کنند. از همین رهگذر است که حلیمه بعضی معجزات چند سال اول زندگی رسول خدا را باز می‌گوید.

کتاب ترکه های درخت آلبالو

رمان «ترکه‌های درخت آلبالو» ماجراهای انقلاب و جنگ هشت ساله را می‌کاود. شخصیت اصلی یعنی سرهنگ تحت تأثیر خاطراتی که از عموی خود دارد به لباس ارتش در می‌آید اما با توجه به تربیت مذهبی و سنتی که دارد دائم از این وضع در عذاب است او با انقلاب همراهی می‌کند و با شروع جنگ خود را به کردستان می‌رساند جایی که مخوف‌ترین قائله‌ها به پا شده و خیانت منافقین و بعضی سران باقی مانده از ارتش شاه اوضاع را پیچیده کرده اما سرهنگ با شجاعت و خلاقیت نیروهای ایران را منظم می‌کند. او در کشاکش درگیری‌ها پیشنهاد رشوه را نمی‌پذیرد و جان خود را به خطر می‌اندازد.

کتاب دخیل عشق

دخیل عشق

این داستان حکایت دخیل بستن صبوره در کنار ضریح حضرت امام رضا (ع) است. وی برای رسیدن به مرد مورد علاقه‌اش، سال‌ها تن به ازدواج نداده و تحت تأثیر شور زمان دفاع مقدس نذر کرده است که تنها با یک جانباز ازدواج کند. حال که پس از سال‌ها دل به جانبازی به نام رضا بسته است، اما رضا هم پس از مدتی شهید می‌شود و صبوره در کشاکش زندگی با خواستگار دیگری روبرو می‌شود علی‌رغم میلش مجبور به ازدواج با وی می‌شود و پس از مدت‌ها متوجه می‌شود که خواستگارش رسول نیز جانباز است، اما خودش هم خبری از جانبازی‌اش ندارد.


۱ نظر

کتاب اقیانوس مشرق

عِمران در جست و جوی آب حیات است تا به زندگی ابدی دست پیدا کند. در برهوتی گم شده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، اما به یکباره ناشناسی خبر از قلعه‌ای در شرق می‌دهد. قلعه‌ای گمنام که آب حیات را در خود پنهان کرده است. هیچ کس نشانِ آن قلعه را نمی‌داند. عِمران ناخواسته از مسیر چشمه آب حیات دور شده و در مسیر قلعه رو به شرق حرکت می کند. جایی که انگار اقیانوسی پنهان از چشم‌های مردم در آن جا آرام گرفته است. اقیانوسی ژرف و بی‌مانند که نامش علی بن موسی الرضا علیه‌السلام است.

امیرحسین فردی

امیرحسین فردی

فردی متولد پنجم مهرماه ١٣٢٨، در روستای قره تپه واقع در دامنه جنوبی کوه سبلان است و بدین خاطر دوران کودکی و نوجوانی خود را در دامنه‌های سرسبز سبلان سپری کرده است. سالهای طلایی‌ای که هنوز هم برای او یادآور روزهای باشکوه زندگی در دل طبیعت است.