کتاب زندگی میان آپاچی‌ها به قلم جان کری روزنامه‌نگار و محقق آمریکایی  اثری است که به واکاوی و مرور زندگی مهاجرین مکزیکی و اسپانیایی در آمریکا می‌ پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آمازون، جان کری در این کتاب تلاش کرده تا دیدگاه‌های نادرستی که پیش از این درباره گروهی که در اصطلاح به آنها آپاچی گفته می شود، را اصلاح کند و از زاویه‌ای متفاوت زندگی، آداب و فرهنگ آنها را مورد بررسی قرار دهد. این اثر با ویرایش جدید و برای کتابخوان ها الکتریکی وارد بازار کتاب شده است.

او از ابتدای کتاب به مخاطبانش توصیه می کنند این پیش فرض را که آپاچی‌ها گروه‌هایی خشونت طلب و عصبی هستند را کنار بگذارید. اگر بتوانید این فرض را فراموش کنید قطعا با مطالعه کتاب با دنیایی متفاوت درباره آپاچی‌ها رو به رو می‌شوید.

جان کری در بخشی از این کتاب از آپاچی‌هایی یاد می‌کند که در کوه‌ها و دره‌های جنوب غربی ایالات متحده و یا در شمال مکزیک زندگی می کنند. او مخاطب را به سالهای ۱۸۴۷ می‌برد زمانی که نظامی‌ها در آمریکا و ایالت‌های مختلف آن دافعه زیادی در مقابل مهاجرین به ویژه مکزیکی‌‌ها و اسپانیایی‌هایی داشتند که به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند.

این نویسنده در فصلی دیگر از کتابش می‌نویسد: در دهه‌های اولیه مهاجرت مکزیکی‌ها و بخشی از اسپانیایی زبان ها به ایالات متحده اوضاع آنها بد نبود و برخوردهای کاملا مسالمت آمیزی میان مردم و مهاجرین وجود داشت تا اینکه به مرور اتفاق‌های هدایت شده ای از سوی برخی از آمریکایی ها شکل گرفت و باعث وحشت مردم از آپاچی‌‌ها شد به گونه ای که به  مرور مردم آپاچی ها را گروهی خشونت طلب می دانستند. البته این دیدگاه آمریکایی ها خیلی زود به مردم اثبات شد و ماجرای ترور آمریکایی ها در معادن مس به دست آپاچی‌ها سندی به دست شان داد تا بر دیدگاه خود پافشاری کنند. این در حالی است که این رفتار آپاچی‌ها به نظر رفتاری هوشمندانه در برابر خشونت اعمال شده در گذر زمان نسبت به مهاجرین بود.

جان کری تلاش کرده در این اثر نگاهی واقع بینانه به ماجرای ترورها و خشونت‌های گروه‌های آپاچی در آمریکا و سایر ایالت های آن بیندازد. او بدون جانب داری در صدد است با کنکاش در تاریخ به  جای مانده از آن روزگار و تحقیق درباره سبک زندگی مردم آن دوره واقعیت‌هایی را درباره زندگی آپاچی‌ها به علاقمندان به تاریخ آمریکا ارائه کند.

کتاب زندگی میان آپاچی‌ها به قلم جان کری به زبان انگلیسی بازنشر و نسخه های الکترونیکی آن نیز به ویژه برای کتابخوان‌ها آماده عرضه است. این اثر در ۲۲۹ صفحه و با همکاری نشر الیبون  در روزهای نخست آوریل سال جاری منتشر و روانه بازار کتاب شد.