جواد سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز امیدواری نسبت به استقبال مردم از این طرح افزود: در این طرح که مقدمات آن فراهم شده و به زودی اجرا می شود، کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان... با حضور ماهانه در یک منطقه از شهر به ساکنان هر محله کتاب امانت داده و پس از یک هفته نسبت به اخذ دوباره آن و دعوت برای عضویت در کتابخانه شهر اقدام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از طرح های این اداره برای علاقه مند کردن مردم بخصوص جوانان شهر به مطالعه، ایجاد فضا برای مطالعه کتاب در محل پارک مقابل ساختمان اداری کتابخانه های عمومی شهر است.
سلیمی به دغدغه های مسئولان فرهنگی درباره مطالعه کتاب در جامعه اشاره کرد و گفت: باید برنامه های فرهنگی در افزایش سرانه مطالعه کتاب گسترش پیدا کند و کارهای تبلیغی برای افزایش عضویت در کتابخانه های عمومی بیش از انجام شود.
وی به وجود هشت باب کتابخانه عمومی در سلطانیه اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد هفت باب در روستاها و یک باب نیز در شهر قرار دارد.
سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان سلطانیه از آمادگی لازم برای ایجاد کتابخانه های عمومی با کمک دهیاری ها در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد.
وی به 69 هزار عنوان کتاب در آرشیو کتابخانه های عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت: 700 نفر در شهر و سه هزار و 235 نفر در کل شهرستان عضو این کتابخانه عمومی هستند.