عاطفه زارعی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان همدان افزود: این جشنواره برای سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد...
وی ادامه داد: کتاب دوست مهربان کبوترها، اعترافات غلامان و امام علی ابن موسی الرضا(ع) منابع این جشنواره کتابخوانی هستند که با 65 درصد تخفیف در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: بانک کشاورزی حامی مالی برگزاری این جشنواره فرهنگی در استان همدان بود افزود: 20 دستگاه فرهنگی در اجرای این جشنواره مشارکت دارد.
مدیر کل امور کتابخانه های استان همدان عنوان کرد: چهار هزار و 860 پاسخنامه از شرکت کنندگان در این مسابقه به کتابخانه برگشته و 904 نفر نیز به صورت آنلاین در این مسابقه شرکت دارند.
وی ادامه داد: این جشنواره برای اولین بار به صورت فردی و خانوادگی برگزار می شود و منابع این جشنواره در کانون اصلاح و تربیت استان نیز توزیع شده است.
وی تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره از 14 تا 24 مرداد ماه همزمان با دهه کرامت در استان برگزار و از برندگان این جشنواره نیز تجلیل خواهد شد.
** استان همدان رکوردار ایجاد کتابخانه روستایی در کشور 
زارعی با بیان اینکه استان همدان بیشترین تعداد کتابخانه روستایی کشور رادر خود جای داده است تصریح کرد: یکی ار تاکیدات نهاد کتابخانه ها افزایش لذت خواندن است که از طریق دادن جوایز و هدایا به مطالعه کنندگان می توان این مهم را عملی کرد.
وی با تاکید بر انجام پژوهش های لازم مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی افزود: بیشتر کتابداران استان همدان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند و کتابخانه های استان همدان در کشور جزو کتابخانه شاخص کشوری است.
زارعی بهسازی و فضاسازی را مهمترین نیاز کتابخانه مرکزی همدان برشمرد و عنوان کرد: این کتابخانه در هشت هزار و 500 متر مربع ساخته شده است که امیدواریم بودجه لازم برای رفع مشکلات این کتابخانه اختصاص پیدا کند.