سعید عاکف

نام کتاب: خاک های نرم کوشک
نویسنده: سعید عاکف
انتشارات: ملک اعظم

کتاب" خاکهای نرم کوشک"  کتابی است در حوزه ادبیات دفاع مقدس که مضمون اصلی آن خاطرات همسر و دوستان "شهید عبدالحسن برونسی " درباره ایشان و سرگذشت زندگی تا شهادت وی می باشد.

در این کتاب نویسنده از طریق مصاحبه با اطرافیان آن شهید و تحقیقات بسیار از وی خاطره زندگی او را به شیوه ی خاطره نویسی و خاطره نویسی در آورده و خاطره های خود را به زبانی ساده و گیرا بیان کرده است. کتاب" خاکهای نرم کوشک" با داشتن 70 خاطره و خاطره از آن شهید و به تصویر کشیدن زندگی پر رمز و راز  یک سردار دفاع مقدّس توانسته مطالب خود را بسیار خواندنی و جذاب جلوه دهد . شهید عبد الحسین برونسی روز 1363/12/23 به شهادت می رسد و جنازه اش در کنار رود فرات مفقود می شود و به امام شهیدش می پیوندد.

سخنان مقام معظم رهبری در مورد کتاب:

الان چند سالى است که کتاب‌هایى درباره سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و مى‌نویسند و بنده هم مشترى این کتاب‌هایم و مى‌خوانم. با اینکه بعضى از اینها را من خودم از نزدیک مى‌شناختم و آنچه را هم که نوشته، روایت‌هاى صادقانه است - این هم حالا آدم مى‌تواند کم و بیش تشخیص دهد که کدام مبالغه‌آمیز و کدام صادقانه است - بسیار تکان دهنده است؛ آدم مى‌بیند این شخصیت‌هاى برجسته، حتّى در لباس یک کارگر به میدان جنگ آمده‌اند؛ این اوستا عبدالحسین برونسى، یک جوان مشهدى بنّا، که قبل از انقلاب یک بنّا بود و با بنده هم مرتبط بود، شرح حالش را نوشته‌اند و من توصیه مى‌کنم و واقعاً دوست مى‌دارم شماها بخوانید. من مى‌ترسم این کتاب‌ها اصلاً دست شماها نرسد. اسم این کتاب «خاک‌هاى نرم کوشک» است؛ قشنگ هم نوشته شده.» (26/3/85)