کتاب «داعش از کاشت تا برداشت» به زبان عربی ترجمه شد

کتاب «داعش از کاشت تا برداشت» تألیف «سیدمهدی نورانی» به زبان عربی منتشر و در میان زائران اربعین حسینی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب  «داعش از کاشت تا برداشت» توسط خود نویسنده اثر «سیدمهدی نورانی» به زبان عربی ترجمه شده است، همچنین این کتاب دربردارنده چهار فصل با عناوینی همچون «شناخت تفکر سلفی (تکفیری _ جهادی)»، «آشنایی با سازمان تروریستی داعش»، «حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داعش» و «راهکارهای مقابله با داعش و اهداف آمریکا»، است.

نویسنده در مقدمه این کتاب نوشته است: متأسفانه عملکرد بخش قابل توجهی از علمای اهل سنت در نقد تکفیری‌ها و اعلام برائت از آنان، چندان قابل اعتناء نبوده و نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید، در برابر این افراد بایستند، افرادی که به نام دین، سر از تن خلق جدا می‌کنند و در جای جای سرزمین اسلامی، دست به عملیات انتحاری می‌زنند و یک کشتار داخلی در جهان اسلام را رقم زده‌اند و نهایتاً چهره‌ای «تروریستی» از اسلام در جهان عرضه می‌دارند.

بنابراین ضرورت مطالعه و بررسی تفکر سلفی (جهادی _ تکفیری) به ظاهر اصلاحی که هر روز با قالبی نو قد علم می‌کند و در راستای اجرای اهداف استعمارگران غربی قدم برمی‌دارد، ما را بر آن داشت تا با نگارش این کتاب خوانندگان عزیز را با تندروترین این گروها که در ابتدا با نام (جماعت توحید و جهاد) در عراق ظهور کرد و در نهایت با اعلام خلافت و تشکیل دولت اسلامی هم‌اکنون در دو کشور عراق و سوریه فعالیت می‌کند و بخش‌های وسیعی از این دو کشور را نیز تحت تصرف خود دارد و در رسانه‌ها به نام «داعش» (دولت اسلامی عراق و شام) معروف است، آشنا نماییم

به گفته خلیلی مدیر مؤسسه نشر شهید کاظمی، کتاب «داعش از کاشت تا برداشت» توسط «سیدمهدی نورانی» و به همت برخی از دوستان لبنانی ترجمه و در مراسم اربعین حسینی در میان عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) توزیع شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: فرقه‌هایی همچون وهابیت و جنبش‌هایی همانند اخوان المسلمین و گروه‌هایی چون طالبان، القاعده و داعش، همه و همه از رحم روش فکری سلفی بیرون آمده است. اندیشه سلفی‌گری و گسترش آن از دهه‌های گذشته آغاز شده و در حال حاضر به اوج خود در جهان اسلام و مخصوصاً در منطقه خلی فارس و خاورمیانه رسیده است. این امر بدعتی از دوره معاصر نیست، بلکه برآمده از فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی سلفی‌ها در دوره‌های گذشته است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930923000365#sthash.5Nm9DXNK.dpuf