مدیر کمیته بین الملل بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از عرضه بیش از ۱۶۰ هزار عنوان کتاب لاتین و عربی در بیست و نهمین دوره این نمایشگاه خبر داد.

حامد میرزابابایی مدیر کمیته بین الملل بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره کتاب های بخش بین الملل در این دوره از نمایشگاه گفت: ۴۶ توزیع کننده لاتین کتاب هایی از پنج هزار و ۹۳۲ ناشر را در نمایشگاه عرضه خواهند کرد.  همچنین ۸۴ توزیع کننده عربی آثاری از ۳۲۵ ناشر عرب را در نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.  در مجموع بیش از ۱۶۰ هزار عنوان کتاب در بخش بین الملل عرضه می شود.

وی افزود: ۱۱۸ هزار و ۳۶ عنوان کتاب لاتین و  ۴۲ هزار و ۴۲۰ عنوان کتاب عربی در نمایشگاه حضور دارد که از این میان ۵۰ درصد از این کتاب ها به سه سال اخیر (۲۰۱۶- ۲۰۱۵ - ۲۰۱۴ ) مربوط می شوند. از این نظر تلاش شده تا کتاب های جدید و به روز در این بخش عرضه شوند.

میرزابابایی درباره موضوعات این کتاب ها گفت: کتاب های لاتین در حوزه علوم انسانی، هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه، پزشکی، کتب مرجع و... است. بیشتر موضوعات کتاب های عربی نیز در حوزه علوم انسانی قرار دارد.

مدیر کمیته بین الملل درباره ارزان ترین و گرانترین کتاب عرضه شده بخش بین الملل  نیز گفت: امسال گرانترین و ارزانترین کتاب بخش بین الملل کتاب قرآن مجید است. در بخش لاتین کتاب قرآن طلایی با قیمت ۸۰ هزار یورو گرانترین کتاب نمایشگاه است و در بخش عربی نیز ارزانترین کتاب قرآن به قیمت یک و نیم دلار عرضه می شود.