به گزارش چهره‌نیوز، به نقل از ایسنا، اصغر عباسی که این روزها تصویربرداری آن در شهرک غزالی با بازی بازیگران سینما به پایان رسید، درخصوص این فیلم گفت: در صحبت‌های اولیه با تهیه کننده و سفارش دهنده کار چند اتود از قصه این رمان زده شد و درباره‌اش صحبت شد... در طرح اولیه ما تعدد قصه‌های کتاب و لوکیشن داشتیم. با توجه به اینکه تمامی جوانب کار باید درنظر گرفته می‌شد تا تولید ممکن تر شود، طرح دیگری را نوشتم و این طرح مورد تائید قرار گرفت. نهایتا 3-4 داستانک از کتاب را انتخاب کردیم تا از همین طریق به کتاب ورود کنیم.

این کارگردان جوان ادامه داد: سعی کردم به گونه‌ای این داستانک‌ها را انتخاب و پیاده کنم که سوال و تعلیقی در ذهن بیننده به وجود بیاورد تا او را به سمت مطالعه کتاب بکشاند.

عباسی خاطرنشان کرد: اکنون در این فیلم ما چند داستانک را با محوریت شخصیت اصلی کتاب یعنی هاشم می‌بینیم. در واقع نخ تسبیح ما همین شخصیت هاشم است که ما را به درون کتاب انتقال می‌دهد. چه هاشم قدیم که در کتاب است و چه هاشمی که راوی قصه ماست و با خواندن کتاب وارد آن دنیا شده است.

کارگردان «رویای نیمه شب» درخصوص روند تولید کار گفت: فیلمبرداری در طی 6 جلسه در شهرک سینمایی غزالی و مترو انجام شد و اکنون به پایان رسیده است. بنا بوده تا کار تایم کوتاهی داشته باشد و زیر 6 دقیقه باشد تا خسته کننده نباشد. اما از آنجایی که جنس «رویای نیمه شب» یک قصه جذاب تاریخی با پروداکشن عظیمی است که نزدیک به 150 هنرور و 6 بازیگر اصلی و چهره در آن حضور دارند، فکر می کنم نهایتا 7 الی 8 دقیقه شود.

وی درخصوص بازیگران فیلم گفت: در این فیلم بازیگران مطرحی چون عباس غزالی، مهدی فقیه، ثریا قاسمی، سیما خضرآبادی، متین ستوده و ماه چهره خلیلی بازی می کنند.

عباسی ادامه داد: من در هنگام نگارش فیلمنامه به یک ورژن فیلم مستقل در کنار این تیزر معرفی کتاب فکر می کردم که الان خداروشکر با اتفاقی که رخ داده خودش یک فیلم مستقل محسوب می شود. این تیزر اکنون خود قصه و شروع و پایان دارد.

وی درخصوص ظرفیت سینما برای تبلیغ کتاب گفت: سینما بسیار می‌تواند به کتاب کمک کند. رشد جهنده رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی در سال های اخیر سبب شده تا ناگزیر روش ارائه و تبلیغ کالاهای فرهنگی نیز به روز و متفاوت از گذشته شود. به نظرم سینما می تواند کمک شایانی به معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی کند.

عباسی درخصوص علاقه عوامل فیلم برای تبلیغ کتاب گفت: همه عوامل در جریان این موضوع بودند و کاملا با علاقه حضور یافتند و از این موضوع استقبال کردند. به هر حال یک کار فرهنگی صورت می گیرد و برای آنها نیز جالب و جذاب بود.

کارگردان «رویای نیمه شب» درخصوص ادامه روند تولید فیلم گفت: در تلاشیم تا ان شالله تا نیمه خرداد به نسخه فاین کات برسیم و سپس به سراغ جلوه های ویژه آن برویم.

عباسی درخصوص سوابق خود در فیلمسازی اظهار داشت: من فیلمسازی را از سال 81 با ساخت فیلم کوتاه «آبرنگ» شروع کردم و در ادامه با حضور در انجمن سینمای جوان ادامه دادم. اکنون در دانشگاه فرهنگ و هنر در رشته کارگردانی در حال تحصیل هستم. تاکنون نزدیک به 15 فیلم کوتاه و یک تله فیلم ساخته‌ام.

به گزارش ایسنا،رمان «رویای نیمه‌شب» اثر مظفر سالاری، از انتشارات کتابستان معرفت است که به‌ عنوان کتاب چهارمین دور مسابقۀ کتاب‌خوانی کتاب‌ و زندگی معرفی شده است. این رمان داستانی است عاشقانه با زمینه‎ی مذهبی که حکایت از دلدادگی جوانی از اهل سنت به دختری شیعه مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است.

تیزر سینمایی «رویای نیمه شب» دومین تیزر سینمایی برای معرفی یک کتاب، پس از ساخت تیزر سینمایی معرفی کتاب «دختر شینا» در سال گذشته است.

مرکز رسانه‌ای شیرازه به کمک باشگاه فیلم سوره به عنوان تهیه‌کنندگان این فیلم درصددند تا با تولید تیزر سینمایی معرفی کتاب، اقدامی برای ترویج کتابخوانی میان مردم انجام دهند.